Da var sesongen over og vinteren står for tur. Jeg har ikke tenkt å ligge på latsiden for det. Nå skal det jobbes med spons og utbedring av sykkel og annet utstyr som brukes for å holde all morroa på banen i gang.

Sesongen begynte allerede før jul 2008. Da var det bygging av den nye bilen som skulle frakte sykkelen min fra løp til løp som var hovedfokus. Det gikk med en god mengde timer baki bilen, men etter å ha brukt den en sesong, tror jeg vi traff bra på løsningen vi gikk for.   

Da bilen var ferdig, begynte kit-delene til min Yamaha YZF-R6 å ramle inn. Ikke mye som skulle gjøres med sykkelen min, men tiden flyr når man står med huet nedi motoren og banner. 

Men klarte å få den sammen til en hel sykkel og resultatet ble bra, mener nå jeg.

Med sykkelen klar og bilen pakket for Spania gikk turen til Fast Bikes i Oslo for en fintuning av biken.

  

Når det var unnagjort, gikk turen videre mot varmen i Sør-Spania. Jeg var heldig og hadde fått lurt med Carina på turen. Kunne blitt noe kjedelig å prate med meg selv hele turen mot varmen. ;) I tillegg skulle Andrè Dizerens samme vei, så vi slo følge.  

Vel nede i Almeria var det bare å slå leir, vi skulle være der i 3 dager. Sør-Spania viste seg fra sin beste side med strålende sol alle dagene. Brødrene Solli var der også, i tillegg til en gjeng glade sørlendinger. Nesten som å være på en NM runde, så mange nordmenn var på plass :)  

Fra Almeria gikk turen til Cartagena og Sundby Racings arrangement der. 4 dager med kjøring på den utrolig morsomme banen stod for tur :) Her fikk vi noe uventet dårlig vær, men det ble mer enn nok kjøring for det. Frem til nå hadde vi “campet” sammen med Andrè. Artig kar med mye på hjertet han fyren der ;) Men nå skulle han til Tyskland for litt testing der og jeg skulle til MotoGP og World SBK banen Valencia for 4 dager med kjøring der.

   

På Valencia møtte jeg Geir Holmberg og delte pitboks sammen med han og en fransk guttunge som kjørte fletta av alt og alle der. Også her fikk vi noe dårlig vær, men nok kjøring ble det også her :)
Nå nærmet det seg tur hjem til moderlandet igjen. Carina og jeg bestemte oss for å ta turen innom Andorra og holde oss unna de franske motorveiene hjemover. Ble en fin tur med mye fransk mat, noe bedre enn annet..
    
Nå ble det ikke noe kjøring før første helgen i mai på Vålerbanen. To fine dager med greit med banetid. Og besøk av mine to nevøer :) 
Første NM runden gikk på Rudskogen i slutten av mai. Jeg var litt spent før dette løpet siden det var her jeg krasjet og fikk litt juling i 2008. Men det gikk over all forventning :) I tillegg testet jeg Continental hjul, noe som viste seg å være gode dekk.
 
Andre NM runden gikk på Arctic Circle Raceway i Mo i Rana, en utrolig morro bane med mye fart. Her var jeg på Bikeports arrangement helgen før og tilbrakte mye av dagene i mellom helgene i teltet til Robert Mæhlum. Det ble noen hamburgere på grillen hans ila den uka ;) Carina kom opp for å se NM runden, som ble litt avstumpet pga litt krasjing og litt rot i arrangementet.
 
Tredje NM runde gikk av stabelen på Karlskoga i Sverige. Det ble en våt helg.. Men Karlskoga er en fin og morro bane som jeg trives godt på.
 
Helgen etter var det nok en gang tilbake til Karlskoga, denne gangen var det Scandinavian Open som stod for tur. Vi var litt mer heldige med været denne helgen.
  
Fjerde NM runde som skulle gått på Arctic Circle Raceway ble dessverre avlyst pga få påmeldte.
Skjerpings folkens!
Da ble det plutselig 1mnd uten kjøring og neste ble NM/Scandinavian Open på Vålerbanen. En helg jeg helst vil glemme.. Sleit med feber og var generelt slapp i kroppen. Hadde et par ”black outs” ved gasspådrag på banen og kjørte heller inn og slappet av.
Femte og siste NM runde gikk på Rudskogen sammen med bil. Helgen begynte med skiftende vær, men på søndagen viste Rudskogen seg fra sin beste side med strålende sol og MYE oljesøl. Men vi fikk kjørt alle løpene og alle var mer eller mindre fornøyde. :)
 
Årets siste løp var Scandinavian Open finalen på Karlskoga andre helgen i September. Jeg var forberedt på regn og drittvær. Men værgudene var på vår side og det ble en super helg med bra vær. Tror til og med det var de som ble solbrent. ;)
 

En stor takk til alle som har bidratt til at det har vært mulig å kjøre hele sesongen :) Og spesielt min kjære Carina som har holdt ut og stilt opp på alle løp og treninger gjennom sesongen :) :):)    

Når det gjelder sesongen 2010 kommer jeg til å kjøre Superstock 600, men om det blir NM eller Scandinavian Open gjenstår å se. SO har en liten fordel siden det er billigere og arrangementene er enkelt og greit bedre.

#18

Tips oss hvis dette innlegget er upassende